BUDGET | Kruidvat skincare

kruidvat_front

Long time no see! Om een lang verhaal kort te maken: ik wou eigenlijk stoppen met bloggen. Het grote fake gehalte in de (beauty-lifestyle) ‘blogosphere’ had al mijn blog’goesting’ de laatste maanden verminderd om het dan uiteindelijk helemaal te laten verdwijnen. Frustratie alom door de graaiscultuur die er heerst en leidt tot afgevlakte artikels waarbij elke geloofwaardigheid ontbreekt. En daarnaast de oprechte, waardevolle blogs en schrijfsels die tot mijn groot ongenoegen ondergewaardeerd blijven. Ik haalde zelfs mijn fb pagina offline en de volgende stap was om hetzelfde te doen met deze wordpress pagina. Om de een of andere reden was ik toch nog niet (helemaal) klaar om mijn blog weg te gooien. Gelukkig maar, want zomaar uit het niets, kriebelde het plots weer om een budgetpost online te smijten. Et voila, Kruidvat skincare daar wil ik het vandaag met jullie over hebben.

Micellair water en een oogmake-up remover stonden op het boodschappenlijstje. Ik had eerder al goede ervaringen met de skincare producten van Kruidvat dus ook deze keer koos ik voor dit merk. Onlangs zag ik ook veel positieve reviews verschijnen over hun absolute budgettopper: de dagcrème. Dus ook die belandde zonder nadenken in no time in mijn mandje.

Micellair water € 2,49

Kruidvat_02

Ik kocht dit micellair water al eens eerder en ben nog steeds fan. Het doet precies wat het moet doen en irriteert mijn huid totaal niet. Voor een kleine prijs krijg je in vergelijking met andere merken, heel wat product in de plaats. Top!

Remover oogmake-up € 1,69

Kruidvat_01

Voor mijn blog testte ik al eens de oogmake-up remover van Demakup en ook de budgetversie van Hema probeerde ik al eens. Van beide producten was ik heel tevreden. Met zo’n combinatie van remover met olie (2 phases) kan er eigenlijk niet veel misgaan in mijn ogen. Deze versie van Kruidvat huismerk doet precies hetzelfde en vanwege zijn budgetvriendelijke prijs, wordt deze zeker een rebuy!

Hydro dagcréme € 2,25

Kruidvat_05

Wie me een beetje kent, weet dat ik zweer bij de producten van Nivea. Hun dagcrème zit dus ook in mijn dagelijkse verzorgingsroutine. Toch was ik benieuwd naar de Hydro dagcrème van Kruidvat. Deze scoorde namelijk supergoed bij Testaankoop. Waardoor bewezen werd dat een goede hydraterende crème niet superduur moet zijn.

Kruidvat_04

Kruidvat_03

Toch vond ik dit product minder fijn dan het micellair water en de oogmake-up remover. Waarom? Ten eerste vind ik dat de crème iets te veel geparfumeerd is, daar hou ik persoonlijk niet zo van. Skincare met een (relatief) sterke geur schrikt me altijd af. De geur is absoluut niet slecht en ruikt fris, maar op mijn gezicht gebruik ik liever een minder geparfumeerd product.

Pluspunt is dat de crème mijn gezicht goed hydrateert, toppie dus (hij maakt zijn naam waar!). Wat ik dan weer minder fijn vind, is dat wanneer ik een kleine hoeveelheid op mijn gezicht aanbreng, mijn huid snel verzadigd is. Verzadigd als in: als je over je gezicht wrijft dat je ‘velletjes’ product losmaakt. Om die reden kan ik deze crème enkel gebruiken op dagen wanneer ik geen foundation draag. Iets wat bij mijn dagcrème van Nivea geen probleem is.

Een beetje gemengde gevoelens dus over dit product, maar wanneer ik de som maak, toch overwegend positief. Zeker voor zo een budgetprijs!

Kruidvat_06

Jullie kunnen het dus lezen, ik ben absoluut fan van de Kruidvat skincare producten! Voor mij is het nogmaals bewezen: je gezicht reinigen en verzorgen kan dus ook op een budgetvriendelijke manier. Wat zijn jouw skincare aanraders?

 

10 gedachtes over “BUDGET | Kruidvat skincare

    • Heb eens grote kuis gehouden op bloglovin en Instagram, waardoor ik enkel nog omringd word door blogs die ik de moeite waard vind om te lezen..helpt ook al veel 🙂 Dankje voor je leuke reactie! Ben zelf ook een fan van de producten van Nivea 😉

  1. Juist daarom lees ik graag blogs zoals die van jou! Je merkt dat echt wel als lezer wie oprecht is en wie niet. Blij dat je terug bent 🙂
    De producten zien er wel goed uit, maar ik zou ze nooit kunnen gebruiken met mijn gevoelig huidje. Misschien wel de remover!

  2. Ik begrijp je gevoel volledig. Dit heeft ook mij weggestuurd van het bloggen…
    Toch fijn om weer een blogje van je te lezen! Dat micellair water ga ik eens proberen! 🙂

  3. Pingback: Why I don’t like blogging anymore (RANT) – The Make-up Effect by Silke Vervoort

Geef een reactie

