Boedapest | Must do’s ♡

Hey guys! Afgelopen zomer stond vooral in het teken van mijn vakantiejob, maar gelukkig was er daarnaast nog wat tijd vrij voor een klein reisje. De bestemming werd Boedapest en in deze mini travel guide, toon ik jullie mijn foto’s en deel ik enkele toffe tips. Kijk je mee?

front

  1. Doe een Free Walking Tour

Waarschijnlijk ben je al vertrouwd met het concept, want niet enkel in de Hongaarse hoofstad worden Free Walking Tours aangeboden. Je vindt ze over heel Europa. Voor wie het idee nog niet kent: deze tours worden gegeven door jonge locals en op het einde kan je vrijblijvend een fooi geven, zo klein/groot je zelf wil.
Ik deed de algemene tour, waarin je in een kleine 3u zo goed als de hele stad (Buda + Pest) leert kennen. Van geschiedenis tot food, je komt er heel wat te weten. Perfect om je reis mee te starten en op een paar uur de highlights van je citytrip gezien te hebben. Maar ook plekjes waar je normaal niet stil staat, komen aan bod (aanschouw de foto van de MJ boom).
Later besloten we ook nog de Communist Tour te doen. En stiekem vond ik deze nóg beter dan de algemene toer. Voor meer info over de tours in Boedapest, verwijs ik je naar deze site: http://www.triptobudapest.hu/

budapest1

budapest2

2. Ga lekker baden in één van de vele wellness- en spacomplexen

Je weet het of je weet het niet, maar Boedapest staat bekend voor de vele badhuizen. Een van de bekendste zijn de Szechenyi Baths. In de zomer worden er zelfs grote party’s georganiseerd. Hoewel de foto’s er heel leuk uitzagen, wou ik het liever wat rustiger en koos ik voor de Gellert Baths. Voor een ganse dag betaalden we €17, waarbij we van alle binnen- en buitenbaden gebruik konden maken. Niet supergoedkoop, maar voor mij was het alleszins de moeite waard. Zeker omdat andere activiteiten tijdens onze reis heel budgetvriendelijk waren. Helaas nam ik mijn camera die dag niet mee., maar ik kan je vertellen dat ik onder de indruk was van de vele mooie mozaïeken binnenin het badhuis.

Gelukkig had dit travelblog koppel wel een camera mee, dus als je benieuwd bent naar hoe de Gellert Baths eruit zien: just watch!

 

3. Ontbijt buitenshuis

Het dagelijkse leven in Boedapest is iets goedkoper dan bij ons. De stad bevat talrijke leuke ontbijtplaatsjes waar je voor minder dan €7 (drankje incl.) heel uitgebreid en lekker kan ontbijten. Een aanrader is: Ket Szerecsen
Ik heb nog nooit zulke lekkere eitjes gegeten als ontbijt, echt wauw! (Ik ben er natuurlijk nog eens teruggekeerd hihi).

img_20160912_141230

Ik raad je trouwens ook aan om eens naar een van de vele hipster bars te gaan. Ze zijn er een stuk goedkoper dan bij ons en hebben even lekkere taartjes en limonades!

Processed with VSCO with a6 preset

4. Bezoek het Fisherman’s bastion by night

Overdag is dit een leuke gezellige plek om te vertoeven, maar wanneer de avondzon weg is nog mooier door alle sfeervolle lichtjes. Een avondwandeling naar de Buda side (over de prachtige bruggen) is dus zeker de moeite waard!

budapest3

budapest4

5. Te voet i.p.v. openbaar vervoer

Het openbaar vervoer is er makkelijk én spotgoedkoop. Toch raad ik aan om zo veel mogelijk te voet te doen. De stad is niet giga groot, dus alle hotspots zijn heel goed te doen te voet. Al stappend kijk je meer rond en zie je dingen die je anders gemist zou hebben.

budapest5

budapest6

Ziezo, dit was een selectie uit mijn vakantiefoto’s met mijn 5 belangrijkste tips. Boedapest heeft me aangenaam verrast: mooie gebouwen, gezellige sfeer, talloze wine and dine mogelijkheden.. én budgetproof. Naar mijn mening een échte aanrader!

Heb jij deze stad al eens bezocht? Wat zijn jouw ultieme tips?

13 gedachtes over “Boedapest | Must do’s ♡

  1. Ik heb er nooit over nagedacht om er heen te gaan, maar dat had ik bij Krakau ook niet. Daar ben ik inmiddels ook geweest en wie weet ga ik hier ook nog eens heen hihi! Ik wil graag zoveel mogelijk zien ❤

  2. Ik ben helemaal verliefd op Budapest! Geweldige mensen, héérlijk eten, spot goedkoop, etc. Ik kan niet wachten om terug te keren! Ik heb teveel “must-do” things, heb er zelf ook heel veel over geschreven haha. Maar wat een mooie foto’s ook zeg 🙂

Geef een reactie

