Van eigen bodem | Les couleurs de noir

Nog voor ik naar Berlijn vertrok (meer dan 4 maand geleden nu) won ik samen met nog 2 andere mensen een leuke giveaway op Facebook. Ik won make-up goodies van een op en top Belgische merk: Les couleurs de noir.

lcdn_front1

Ik leerde het merk een drietal jaar geleden kennen. Toen nam ik deel aan een fotowedstrijd om een jaar lang ambassadrice van dit merk te kunnen zijn. Helaas haalde mijn foto net niet genoeg likes.

Sindsdien zag ik het merk wel vaker voorbijkomen en ik ben blij dat ik eindelijk eens kennis kan maken met het Belgische LCDN. Zet je schrap voor deze vierdelige review!

lcdn1

Eerst en vooral voor de echte beauty lovers onder ons: wat ziet die verpakking er mooi uit. Lekker strak en luxueus. No offence maar de bronzer doet me een beetje denken aan die van Chanel. Knap.

Nu over naar de make-up zelf… Het eerste item dat mijn aandacht trok: lipgloss. Normaal gezien ben ik niet echt een ‘lipgloss meisje’. Ik behoor meer tot de categorie: lipstick + lipliner. Toch heeft deze roze gloss me positief verrast. Hij heeft een “maximizing” effect, wat zoveel wil zeggen dat hij je lippen voller wil maken.

lcdn2

lcdn5

De gloss is roze met subtiele glittertjes en voelt na een paar seconden heel fris aan. Fris als munt (ruikt een beetje naar tictac) en geeft een licht tintelend gevoel. Of ik nu meteen Kylie Jenner lips krijg, nee. Maar ik merk wel een subtiel verschil. Hoewel gloss normaal niets voor mij is, zou ik deze  voor een feestje wel durven dragen

lcdn4

lcdn6

Het tweede lipproduct is een rode lipstick. Een strakke zwarte huls met een felrode kleur. Op het eerste gezicht dacht ik dat dit een matte kleur ging zijn. Niets is minder waar. De lipstick heeft een ‘sheer’ finish en voelt verzorgend aan. Door te lichte dekking, is hij ideaal voor dagelijks gebruik. Ik merk dat ik deze zelf heel graag draag. De kleur was moeilijk vast te leggen op foto, vandaar de swatch ter illustratie.

lcdn7

lcdn8

Naast lipproducten, won ik ook een oogpotlood. Niet het klassieke potlood maar een soort van stylo met aan de andere kant een speciale gom, ideaal om smokey eyes mee te maken. Van alle producten heb ik deze al het meest gebruikt. Ik hou van de intens zwarte kleur die een hele (!) dag blijft zitten. Zeker bij warme dagen is dit oogpotlood een dikke yay! (Tenzij je een fan bent van panda eyes 😉 )

lcdn10

lcdn11

lcdn12

En last but not least, de bronzer. Zoals ik al zei, ziet de verpakking er echt luxueus uit.  De binnenzijde bevat een spiegeltje, ideaal om de bronzer van dichtbij aan te brengen. Ik heb volgens mij de lichtste kleur, maar vond deze er op het eerste gezicht iets te oranje uitzien. Ik hou meer van koele tinten om te shapen. Tot mijn verbazing matchte deze bronzer toch heel goed met mijn huidskleur. Hij is makkelijk op te bouwen, wat zorgt voor een heel natuurlijk effect.

lcdn13

lcdn15

lcdn14

Eindoordeel…

Hoewel ik deze producten gewonnen heb, ben ik heel enthousiast over Les couleurs de noir. Alle producten hebben een mooie verpakking en niet onbelangrijk: ze zijn echt kwaliteitsvol! Kende jij dit merk al?

7 gedachtes over “Van eigen bodem | Les couleurs de noir

Geef een reactie

