Living the Berlin life #1

Hallo allemaal! Het was hier de afgelopen tijd weer bijzonder stil. Voor een keertje had dit weinig met school te maken, maar met een spannende gebeurtenis in mijn leven. Zoals sommigen waarschijnlijk weten, doe ik momenteel namelijk mijn stage in Berlijn!

IMG_20160402_135938

Het einde van mijn studie wordt afgesloten met een stage. Ik als echte germanofiel (ahum) heb gekozen om deze te doen in de Duitse hoofdstad. Hoewel ik mijn Germaanse studie niet afgemaakt heb, is de liefde voor Duits er toch in gebleven. Vandaar was de keuze snel gemaakt: naar Berlijn!

IMG_20160403_093833

Naast de taal was het voor mij ook een keuze om zelfstandiger te worden. Nooit op kot gezeten, altijd bij hotel mama geleefd. Koken en wassen zat er niet in. Wanneer ge 23 jaar zijt, wordt het daar toch wel eens tijd voor. Dus deze uitdaging werd dan ook meteen aan mijn Duitse avontuur gekoppeld.

IMG_20160404_170212

Om bij het begin te starten: ik had echt ‘hoerenchance’ dat mijn vriend zo lief was de eerste twee dagen met mij mee te gaan en de stad wat te verkennen. Het afscheid was wel zwaar 😦 Laat ons zeggen dat ik toch wel wat worstel met verlatingsangst en wanneer je dan helemaal alleen in een vreemd land, waar je niets kent, aan je lot overgelaten wordt.. niet echt plezant.

IMG_20160402_230821

Morgen ben ik precies één week in Berlijn. Op mijn stage is het nog wat zoeken en ook heb ik in het algemeen nog niet het gevoel dat dit een ervaring is, die ik zeker MOEST doen. Je voelt je vaak eenzaam en je weet dat slapen in je eigen bed toch wel het beste gevoel ever blijft. Toch wil ik het een kans geven en hoop ik dat het allemaal wat went. Op naar week 2!

IMG_20160406_181808

Voor meer foto’s kun je terecht op mijn Instagram

Liebe Grüße aus Berlin!

9 gedachtes over “Living the Berlin life #1

  1. Ooh, Berlijn is echt zo’n toffe stad he! Wat je beschrijft is heel herkenbaar want ondertussen al 2,5 jaar geleden ben ik op Erasmus geweest naar Zuid-Frankrijk. De eerste week is inderdaad nog heel onwennig omdat je thuis mist, de stad nog niet echt kent, nog niet veel mensen kent en je ondertussen ook nog eens moet inwerken op je stage. Alles komt goed! Ik zou zeggen, ga naar activiteiten van ESN ofzo zodat je leeftijdsgenoten leert kennen waar je vanalles mee kan doen. Na 4 maand was ik echt verliefd geworden op mijn stad en nu nog altijd wil ik graag om het half jaar terug. Het is echt mijn home away from home geworden en dat zal bij jou ook zeker wel zo worden!

    • Danku naamgenootje voor dit leuke bericht! Ja omdat het zo geen echt erasmus is, alez het is stage en geen school, kom ik niet echt in contact met leeftijdsgenoten. Dat vind ik wel een nadeel aan erasmus stage. Maar zoals je zegt, ik kan eens kijken naar van die activiteiten 🙂 Dankjewel! 🙂 x

  2. Dat op kot leven en goed voelen dat komt zeker! De eerste weken (gewoon in BE op kot dan) keek ik ook uit naar huis gaan (nog steeds hoor) maar nu voel ik mij even hard thuis op kot dan effectief thuis. Berlijn is een megawijze stad en je leert zeker snel mensen kennen 😉 Komt allemaal goed! 😀

  3. Ik moest echt even lachen met het dialect in deze blogpost, haha. Chapeau dat de stap gezet hebt. De eerste dagen is het zoeken, maar een nieuwe omgeving went snel. Ik ben zelf iemand die heel onwennig is en vooral héél zenuwachtig over stages en nieuw werk. Hopelijk kan je over enkele dagen volop beginnen genieten van de stad en je stage. Zelf heb ik dikke, vette spijt dat ik nooit een buitenlandse stage heb gedaan, dus dat verwijt zal jij jezelf nalvast niet kunnen maken 😉 xo

Geef een reactie

