Madam Bakster | Tijd voor taart!

De voorbije dagen is er enkel maar negatief nieuws te lezen vanwege de aanslagen in Brussel. De gebeurtenissen hebben me meer geraakt dan ik ooit had durven denken. Zo onwerkelijk. Ik kan het nog steeds erg moeilijk vatten. Toch besloot ik rustig een nieuwe blogpost te schrijven. Niet over de voorbije dagen, want die zijn (voor mij) gewoon niet in woorden te omschrijven. Wél over afgelopen zondag. Toen alles nog zo schoon was. Toen mocht ik naar de High Tea van Madam Bakster met een paar andere toffe bloggers.

MB_front

Gastvrouw was Laura Verhulst, alias Madam Bakster. Locatie de gezellige koffiebar ‘Peaberry’ in de Limburgstraat Gent. Met een gezellige groepje andere bloggers werd ik uitgenodigd om samen wat te drinken en vooral te smullen van Madam Bakster’s héérlijke taarten en desserts. Dat allemaal guilt free!

Ja je leest het goed. We konden genieten van lekkere taartjes met alles erop en eraan, zonder ons schuldig te voelen. De desserts van Madam Bakster zijn namelijk vrij van geraffineerde suikers, verzadigde vetten en lege calorieën. De focus ligt dus op gezonde en onbewerkte voeding.

MB_2

MB_7

Gezond..smaakt dat?

En of het smaakt! Ik let zelf niet superhard op mijn voeding en had in het verleden slechts 1x een vegan dessert geproefd. Ik wist me te herinneren dat ik toch wat smaak miste. Toen ik afgelopen zondag de taarten van Madam Bakster proefde, was dit helemaal het tegenovergestelde! Zonder zever, één van de lekkerste (én mooiste) desserts die ik ooit gegeten heb.

MB_3

MB_6

Mijn persoonlijke favoriet was de Avocadotaart, echt een toppertje!

Over de Madam

Zoals ik al zei, is Laura het brein achter Madam Bakster. Een studente uit Gent met een passie voor bakken. De online bakkerij is ontstaan uit haar persoonlijke verhaal. Als 15-jarige viel ze 25kg af en worstelde sinds dan met voeding. Enkele jaren geleden  besloot ze om  de overstap te maken naar een gezonde levensstijl met een beperkte consumptie van dierlijke producten, tarwe en geraffineerde suikers. Een gezonde levensstijl zonder dat desserts geschrapt werden.

De rest is geschiedenis. Voor de lekkerste desserts kan je op de website van Madam Bakster terecht. Voor wie zelf ook graag bakt, is er goed nieuws: dit najaar zou het eerste kookboek van Laura, moeten uit komen. Ik ben er alvast heel benieuwd naar!

Een straffe madam dus, die btw ook meedoet aan ‘Student Ghentrepreneur’. Ik heb mijn stem al uitgebracht. Jij ook?

MB_5

MB_8

Héérlijke zondag

Ik vond het een superwijze namiddag en ben dus ook erg dankbaar dat ik erbij mocht zijn. Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hoe kan dat beter dan met een goed stukje taart erbij? Bij het vertrek kregen we trouwens nog een zakje popcorn mee. Als diehard popcornverslaafde, kan ik jullie meedelen dat dit de lekkerste popcorn is die ik óóit gegeten heb!

MB_4

Merci, Madam Bakster!

14 gedachtes over “Madam Bakster | Tijd voor taart!

  1. Ik kon er die zondag helaas niet bij zijn. Toen ik al dat lekkers op Instagram zag passeren, was ik mijn ogen aan het uitkijken.
    En kookboek? Wauw! Super, daar ben ik benieuwd naar. Hopelijk scoort Laura ook goed als ‘Student Ghentrepreneur’. Ze is alleszins al goed op weg 🙂

  2. Pingback: Belgische bloggers die je echt moet ontdekken! – Lipstick on a budget

Geef een reactie

