3x favoriete parfums

Ik ben nooit echt een ‘parfummeisje’ geweest want van de meeste geuren krijg ik supersnel hoofdpijn. Ookal koop ik bijna altijd een eau de toilette (die minder sterk is als een eau de parfum), toch zijn de meeste geuren nog wat te ‘straf’ voor me. Ik ben dus heel kieskeurig en schaf me dan ook niet zo vaak een nieuw parfum aan. Vandaag toon ik jullie 3 geurtjes die perfect zijn, als je net als mij snel hoofdpijn krijgt van de meeste  parfums.

Perfume_Front0

Hoewel ik parfums zoals die van Marc Jacobs supermooi vind (ik heb zelf ‘Dot’) en ze altijd lekker vind ruiken, krijg ik er snel hoofdpijn van. Superjammer. Gelukkig heb ik doorheen de jaren enkele geuren gevonden die ‘mild’ genoeg zijn maar toch de hele dag blijven hangen.

1. Just Cavalli – Roberto Cavalli

P1

Dit parfum (eau de toilette eigenlijk) heb ik nog maar een weekje in mijn bezit, maar het is nu al een all-time favorite. Ik ben echt een moeilijk persoon wat parfum betreft, maar jaren geleden kreeg ik een staaltje van dit parfum en het was de eerste keer dat ik een geur zó goed vond. Ik heb de naam bewaard, maar het kwam er nooit van om  het parfum aan te schaffen. Gelukkig had ik nog een cadeaubon van IciParis XL en vorige week, kocht ik dan eindelijk deze heerlijke geur.

Ik ben normaal eerder voor frisse geuren die niet te zoet zijn en deze is eigenlijk net het omgekeerde. Een superzoete geur, mild en blijft de hele dag hangen.

2. Noa – Cacharel

P2

Mijn tweede ‘hoofdpijn proof’ parfum is Noa van Cacharel. Ik kreeg dit parfum vorig jaar onverwacht voor mijn verjaardag  en ik ben er heel blij mee. Het is een geur die ik echt elke dag zou kunnen dragen. Sommige mensen vinden dit een oma-parfum of wat zeepachtig ruiken, maar voor mij is deze perfect. Ik vind het flesje ook erg leuk met die parel erin!

3. Wild – Mexx

P3

Een van mijn allereerste parfums was er eentje van Mexx. Een parfum van een kledingwinkel wordt misschien niet als een ‘volwaardig’ parfum gezien, maar ik ben echt fan van elke geur die Mexx uitbrengt (ik heb er momenteel 3 in mijn bezit). De geuren zijn steeds erg draagbaar, vrouwelijk en niet te sterk. Deze ‘wild’ variant is opnieuw een zoete geur die ik heel fijn vind om te dragen.

P4

Parfums.. het blijft natuurlijk iets persoonlijks, maar als je een mild parfum zoekt, dat lang blijft zitten dan raad ik je zeker een van mijn drie favorieten aan! Wat is jouw favoriete parfum?

14 gedachtes over “3x favoriete parfums

  1. Zo herkenbaar, Jana! Ik krijg ook bij het minste barstende koppijn! Noa van cacharel was mijn allereerste parfum ooit denk ik, inderdaad lekker luchtje! Mijn hoofdpijn-proof parfums zijn Daisy van Marc Jacobs en Miss Dior 🙂

  2. Bedankt voor de inspiratie. Ik heb zelf net afgelopen week mijn eerste echte geurtje (eau de toilette) gekocht (had al eens één van The Body Shop maar die tel ik niet mee), nl. Precious Moments van Betty Barclay. Merkte ook dat ik deze iets te sterk vond en vooral viel de geur wat tegen. Ik zit ook al heel lang te azen op Noa van Cacharel.

Geef een reactie

