BUDGETTIP| Kruidvat Cleansing System

Het is alweer even geleden dat ik een budgettip deelde, maar vandaag is het weer zo ver want…Heb je geen budget voor een Clarisonic of een andere dure reinigingsborstel, maar vind je het wel belangrijk om je huid te verzorgen? Dan heb ik misschien een goed (én betaalbaar) alternatief voor jou gevonden! Ik onderwierp het Skincare Cleansing system van Kruidvat aan een uitgebreide test.

CLEANSER_FRONT1

Ik had deze borstel al een paar keer voorbij zien komen op Nederlandse blogs en ik was natuurlijk benieuwd of hij ook verkrijgbaar was in België. Ik ging op zoek, maar zag dat het Cleansing system helaas uitverkocht was. Gelukkig was er nog een Kruidvat filiaal in de buurt en sprong ik daar ook even binnen. Daar had ik meer geluk en wist ik nog een exemplaar te bemachtigen. Ik nam de cleansing borstel samen met de bijhorende cleansing cream mee naar huis.

SL_4

Het Cleansing System (€17,99)

Net zoals andere reinigingssystemen zorgt dit apparaat voor kleine trillingen (sonische technologie) waardoor je huid gladder en ook beter gereinigd wordt. Of mijn huid nu per se gladder is, dat kan ik niet meteen zeggen, maar na gebruik heb ik wel het gevoel dat mijn huid beter gereinigd is dan wanneer ik het handmatig doe.

SK1

Ook is de borstel superzacht! Ik heb tijdens de winter een droge en dus erg gevoelige huid maar deze borstel geeft geen irritatie. Top! De borstel is eigenlijk niet zo groot maar hij is ideaal om bij ‘ambetante’ plekjes te komen zoals je neus.

SK2

SK3

SK4

Vooraleer je de reinigingsborstel kan gebruiken, moet hij eerst 24 uur opladen. Best wel lang. Na het eerste gebruik is dat ‘maar’ 16 uur meer. Wel gaat de cleansing borstel 3 uur mee. En als je rekent dat het reinigen per beurt maar 1 minuut in beslag neemt (2 x 20 sec. voor de wangen en dan nog eens 20 sec. voor de T-zone) doe je daar wel een hele tijd mee!

SK5

Voordelen
– Het toestel is waterdicht. Het kan dus ook onder de douche gebruikt worden.
– Reinigt de huid grondig.
– Make-up verwijderen wordt hiermee een leuk klusje (vind ik toch!)
– Budgetprijs (€17,99) in vergelijking met andere reinigingssystemen die al snel €100 kosten.

Nadelen
– Voor het eerste gebruik moet je het systeem 24 uur opladen.
– De volgende keren is de oplaadtijd 16 uur

Cleansing Cream (€2,29)

Naast de elektrische borstel, kocht ik ook nog de bijhorende cleansing cream. Meestal geloof ik niet in zulke ‘bijhorende producten’ maar dit leek me het ideale moment om ook de Skincare lijn van Kruidvat eens uit te testen.

SK8

De ‘cream’ is niet erg dik en brengt gemakkelijk aan. De geur is een beetje zeepachtig, maar storend is het niet. Ik vind het een heel normale cleanser die zijn werk goed doet maar ook niet meer. Het product is geschikt voor elk huidtype, maar toch raad ik aan om na gebruik een hydraterende crème te gebruiken.

SK9

Wanneer je dus op zoek bent naar een betaalbaar alternatief raad ik je dit Cleansing System van Kruidvat zeker aan! En heb je geen ‘moeilijke’ huid, dan kun je zeker en vast de bijhorende cleansing cream ook aanschaffen. Bon, ik ga mijn make-up er eens afhalen se 😉 Tot de volgende!

21 gedachtes over “BUDGETTIP| Kruidvat Cleansing System

  1. Wat een prijsverschil met de clarisonic! Hij klinkt best wel fijn! Het opladen duurt bij de clarisonic ook extreem lang, maar gaat dan ook weken mee. Dat moeten we erbij nemen dus 😉

  2. Klink goed en fijne dat je er tevreden mee bent! Ik weet niet of ik meteen een reinigingsborstel zou komen omdat ik op dit moment verliefd ben op mijn reiniger van Lush. Maar ik denk wel dat het inderdaad uitgebreider reinigt in tegenstelling als je het handmatig doet 🙂

  3. Het product ziet er heel tof uit! Erg jammer dat het opladen zo verschrikkelijk lang duurt, maar aan de andere kant zul je hem ook niet vaak moeten opladen. Je zou eigenlijk bij de foto’s ook niet denken dat de borstel zacht aanvoelt. Fijn dat je dat dus even hebt vermeld!
    Liefs

Geef een reactie

