TOOLS | Kruidvat oogschaduwpenseel

Hey allemaal!

Leven jullie nog met deze enorme hitte? Ik kan niet zo goed tegen de warmte dus ben ik vandaag maar lekker binnen gebleven (niet dat het in huis zo veel koeler is maar kom..) en heb nog eens een blogpost geschreven over de nieuwste telg in mijn kwasten’stash’.

KP1

Wat mijn kwastencollectie betreft zijn mijn favoriete dagelijkse make-upkwasten die van Real Techniques. Deze zijn niet ongelofelijk duur maar ook niet helemaal budget. Ik vind ze prijs-kwaliteit super en gebruik ze met plezier. Verder heb ik ook nog een paar kwasten van Hema in mijn bezit. Een pak goedkoper dan RT maar ook erg kwalitatief. Toen ik onlangs bij Kruidvat was, wou ik ook eens een penseel van hun eigen ‘Kruidvat Professional lijn’ gaan proberen. Ik was benieuwd of de kwaliteit evengoed was als die van Hema.

KP2

Ik nam het ‘ronde’ oogschaduwpenseel (Pro 13) mee. Ik was al een tijdje opzoek naar een penseeltje om nauwkeuriger oogschaduw aan te brengen in de arcadeboog maar het setje van Real Techniques was momenteel wat te duur voor mijn budget. Deze leek me qua vorm (én prijs €2,99) een goed alternatief.

KP5

De kwast brengt de oogschaduw goed aan. Ik vind de kwaliteit van aanbrengen vergelijkbaar met die van mijn Hema oogschaduwpenseel. Maar ojee.. deze kwast verliest zijn haren! Elke keer ik deze gebruikt heb, vind ik wel een paar haartjes terug op mijn gezicht, iets wat ik bij de kwasten van Hema niet voor heb. Zelfs niet bij het wassen ervan.

KP3

KP4

Dit was mijn eerste en helaas ook laatste kwast van Kruidvat Professional. Wanneer ik in de toekomst voor een budgetkwast ga, zal het er opnieuw eentje van Hema worden!

Van welk merk komen jouw favoriete kwasten?

P.S. Je kan nog tot nu zondag meedoen met de WINACTIE om een telefoonhoesje naar keuze te winnen!

21 gedachtes over “TOOLS | Kruidvat oogschaduwpenseel

  1. Ik heb precies t zelfde gehad, ik kocht een contour kwast van de kruidvat, nou die werkte totaal niet prettig het kwastje was gewoon te hard en prikte in mijn gezicht. Dus haalde ik de dag erna de contourkwast van de hema en die was juist heel zacht en werkt wel prettig!

  2. Hmm. Erg jammer dat hij zo veel haren verliest. Mijn eyelinerkwast (oftewel wenkbrauwkwast omdat hij zo enorm dik is) doet dit niet, maar die gebruik ik dan ook niet zo vaak. Mocht je vervanging willen zoeken: over de creasekwast (of hoe hij officieel dan ook heet) van Essence ben ik wel aardig tevreden, en is nog goedkoper dan deze! 🙂

  3. Echt jammer dat de borstel zijn haren verliest. Leek er nog goed uit te zien op het eerste zicht. Ik heb zowel borstels van Hema als van Kruidvat en ik ben eigenlijk ook meest tevreden van die van Hema.

    Momenteel gebruik ik het setje van Real Techniques. Het is inderdaad een beetje in de portemonee tasten maar ik gebruik ze heel graag en verzorg ze nu veel beter (omdat ze net wt meer kosten dan mijn andere borstels). Ik raad je ze zeker aan! 🙂 XO

  4. Jammer dat ie tegenvalt! Ik heb er wel eens een blush borsteltje gekocht en valt wel mee. Ben dan ook een beetje een noob op dat vlak, dus voor die paar keer per maand dat ik het gebruik, gaat het best wel ^^

  5. Spijtig dat het oogschaduwpenseel zoveel haartjes verliest, bummer! Ik zou ook eerder voor Hema gaan als ik op zoek was naar enkele budget-kwasten. Fijn review 😀 xoxo

Geef een reactie

