Catrice | Velvet finish concealer

Net zoals bij vele andere beauty freaks staat de concealer van het merk Collection al een tijdje op mijn wishlist. Helemaal niet duur maar zoals de meesten weten, is het merk niet in België/Nederland verkrijgbaar. Ik besloot dus maar op zoek te gaan naar een budgetvariant in eigen land en bij een van mijn vele bezoekjes aan Kruidvat, liet ik mijn oog vallen op deze concealer van Catrice! Catrice(1)

Het is nog geen jaartje geleden dat ik me voor het eerst een concealer aanschafte. Tot dan toe had ik er niet echt behoefte aan omdat ik eigenlijk wel gezegend ben met een ‘vrijwel’ rustige huid. Buiten af en toe eens een klein puistje heb ik weinig “coverage” nodig. Van giga wallen onder mijn ogen blijf ik meestal ook gespaard maar toch was ik nieuwsgierig naar dit product. Zou een beetje concealer mij misschien een “wakkerdere blik” geven zoals elke beautyguru altijd oppert? Toch maar eens proberen!

IMG_0994bis

Mijn lievelingsfoundation is er eentje van Catrice. Het leek me dan ook evident om van dat merk een concealer te kopen. Catrice heeft er meerdere in haar aanbod maar ik koos voor de Velvet Finish concealer met Hyaluron. Ik nam de lichtste kleur mee naar huis: 010 Velvet Ivory

IMG_1000bis

De kleur is ongeveer dezelfde als die van mijn foundation. Het voordeel daarvan is dat de concealer niet ‘afsteekt’ maar toch had ik hem graag nog een tint lichter gewild omdat ik de concealer voornamelijk voor onder mijn ogen wil gebruiken. Voor grove puistjes te bedekken is deze niet helemaal geschikt. Dan kun je evengoed een tweede laagje foundation gebruiken (in mijn geval toch). Maar het meer donker gedeelte onder de ogen wordt met deze concealer mooi egaal gemaakt.

IMG_1001bis

Ik heb het resultaat proberen vastleggen maar helaas kwam het verschil helemaal niet duidelijk over op foto. Geen voor en na foto’s dus maar ik som toch even de voor- en nadelen op:

Voordelen:

  • Hij trekt niet in de lijntjes en maakt de huid onder de ogen mooi egaal
  • De concealer bevat SPF 6
  • Het Hyaluron in dit product geeft een verzorgend effect
  • Budgetproof (<€5)

Nadeel:

  • Niet geschikt voor full “coverage” van zware roodheden of puistjes

Omdat het soms snel moet gaan, gebruik ik deze niet elke dag maar wanneer ik deze onder mijn ogen gebruik, vind ik mijn look toch net iets mooier. Als je niet superveel dekking nodig hebt zoals ik, is deze zeker een GO!

Wat is jouw favoriete concealer?

22 gedachtes over “Catrice | Velvet finish concealer

  1. De concealer die ik nu gebruik is eentje van ELF, maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. Ik dacht vroeger ook dat concealer niet nodig was bij mij, maar van de eerste keer dat ik het gebruikte, kon ik niet meer zonder 😀 liefs!

  2. Ik ben ook een grote fan van vloeibare concealers… Momenteel gebruik ik dagelijks de liquid concealer van ‘Essence’, 01 soft beige! Ook zeker een aanrader! Ben ook benieuwd naar deze! Groetjes 😉

Geef een reactie

