Marc Jacobs Dot

Over een parfum schrijven (of lezen) vind ik steeds erg moeilijk. Je kan nog zo mooi beschrijven hoe lekker de geur is en welke noten er allemaal inzitten, een geur is subjectief en moet ik dus zélf ruiken. Ik zal hier dus ook geen hele uiteenzetting doen over mijn nieuwste aanwinst in mijn bescheiden parfumcollectie maar toch kon ik er niet aan weerstaan enkele foto’s te nemen van dit ooh zo mooie (check dat flesje!) parfum met een heerlijke geur.

IMG_0837dup

Een tweetal jaar geleden is mijn fascinatie voor de Marc Jacobs parfums begonnen. Ik zag de leuke en originele flesjes op tientallen blogs verschijnen. Bleken die mooie stukken ook wel nog eens een heerlijke geur te hebben zeker?

Steeds (of toch vaak) wanneer ik een parfumwinkel tegenkwam, moest ik eens aan de parfums van Marc Jacobs ruiken. En al gauw kwam “Dot” bovenaan mijn wishlist te staan. Maar helaas zijn deze parfums voor een simpel studentje niet meteen erg ‘betaalbaar’.

Het bleef dus bij het ruiken in parfumwinkels… tot een dikke week geleden. Ik had namelijk een mooie waardebon gekregen en moest geen twee keer denken wat ik me ermee zou halen. Welkom Dot!

Dot is weelderig, sappig, bloemig – vrolijk en levendig. De topnoot, een verrukkelijke melange van rode bessen. Het weelderige, bloemige hart van de geur bloeit op met verslavend jasmijn dat vermengd is met de energieke noten van kokosnootwater en oranjebloesem.
Geïnspireerd door zijn liefde voor polka dots, is Dot een persoonlijk kenmerk voor Marc Jacobs.

Website Ixi Paris XL

Aangezien er genoeg te lezen valt over dit parfum op het internet, maak ik er geen woorden meer aan vuil en toon ik jullie meteen mijn foto’s!

IMG_0859dup

IMG_0874dup

IMG_0868dup

IMG_0869dup

IMG_0878dup

P.s. De geur is heerlijk!

29 gedachtes over “Marc Jacobs Dot

  1. Haha, dat ‘betaalbare’ komt mij heel bekend voor! Ik ben al een tijdje benieuwd naar dit luchtje maar eerlijk gezegd vergeet ik hem standaard als ik bij de ici Paris of Douglas ben, volgende keer toch maar even ruiken!

Geef een reactie

