Essence – 3D eyeshadow

Je zag hem misschien al passeren bij mijn recente beauty shoplog en vandaag heb ik er ook een kleine review van: mijn nieuwe Essence 3D Eyeshadow in “Irresistible Vanilla Latte”

img_8881

Ik had al vaak naar deze leuke duo oogschaduws staan kijken maar om de een of andere reden had ik er nooit eentje meegedaan. En ik moet toegeven dat ik eigenlijk op zoek was naar een andere combo “Irresistible Caramel Cream’ ,Β  helaas hadden ze deze niet meer. Maar ik hou wel van subtiele en naturelle kleuren in mijn ooglook dus deze was ook perfect.

Vanilla Latte heeft een goud-roze tint gecombineerd met een licht beige highlighter. Ik vind het patroontje in deze oogschaduw er leuk uitzien en daarvoor alleen al zou ik er me nog eentje willen aanschaffen.

img_8896

Foto081501221

Zoals je ziet komt er best weinig kleur van af..op de swatch zie je dat het goed gepigmenteerd is maar van zodra je de kleur wat openwrijft is het moeilijk om meer dan gewoon enkele glinstertjes op je oog te krijgen.. kleine bummer toch wel. Ik ga dit duo dus vooral gebruiken als highlighter (bijvoorbeeld in de binnenste ooghoek).

Dacht ik… want toen las ik op de achterzijde dat het nog een mooier effect geeft wanneer je de oogschaduw ‘nat’ aanbrengt. En jawel: de pigmentatie is dan top!

img_8883

Ben ik tevreden? Jawel. Op de normale manier bekom je met deze lichte kleuren niet veel meer dan gewoon enkele glinstertjes maar wanneer je dit duo ‘nat’ aanbrengt, krijg je de perfecte pigmentatie! Verder heeft de oogschaduw een leuke structuur, een beetje creamy en is hij ook lekker budget. Lees: voor €1,45 kun je niet sukkelen. Fijn (verlengd) weekend iedereen!

Heb jij al een 3D eyeshadow van Essence geprobeerd?

34 gedachtes over “Essence – 3D eyeshadow

  1. Mijn zus heeft Irrisistible Caramel Cream en die gebruik ik wel af en toe, ik vind het een heel mooi duo om een snelle look mee te maken. Ik denk eraan om er zelf ook eentje te kopen om mijn vriend te laten zodat ik daar ook altijd iets van oogschaduw heb liggen.

  2. Mooie kleur! Ik heb er zelf ook een, maar dan in een andere kleur. Tijdens het swatchen op mijn arm zag je echt goed verschil tussen te kleuren, maar bij aan ooglook wordt het gewoon een grote plek van dezelfde kleur. Zonde! Gelukkig is de kleur alsnog wel mooi, maar dat was niet wat ik ervan had gehoopt.

  3. Ik ben ook wel een fan van de lichte kleurtjes, dus ik vind het een erg leuk oogschaduwtje! Ben benieuwd naar die creamy structuur waar je het over had, dus misschien ga ik er me ook eentje aanschaffen :)!

Geef een reactie

