Natuurcosmetica: Nonique dagcrème

Een paar weken voor mijn examens begonnen, ontving ik een pakketje dat ik had gewonnen op Belessa. Het was een pakketje vol met natuurlijke producten. Ik was er erg blij mee aangezien ik zelf vooral budgetmerken koop (door mijn geringe studentenbudget) en daarom nog geen ervaring had met ‘natuurlijke’ cosmetica.

img_8111

In natuurlijke cosmetica zitten vooral ingrediënten uit de natuur en persoonlijk lijkt me dat erg fijn. Veel minder brol op je huid, ideaal! Maar meestal hangt er ook een duurder prijskaartje aan. Vandaar dat ik zulke producten nu, student zijnde, nog een beetje links laat liggen. In mijn pakketje zat o.a. deze dagcrème van Nonique.

NONIQUE

Op de verpakking van het doosje staat alles in het Duits. Voor mij totaal geen probleem want Duits is mijn lievelingstaal en ik begrijp dus makkelijk wat er op staat. Maar aangezien niet iedereen die taal zo goed beheerst, deed ik nog wat opzoekwerk op het internet naar dit ,voor mij onbekende, merk.

Dit vond ik op hun Nederlandstalige site:

De natuurlijke cosmetica van NONIQUE dankt zijn effectiviteit aan de kracht van de natuur en de vrucht van de Noni plant uit het Caribische gebied. Wij combineren deze met Aloë Vera en andere hoogwaardige, gecertificeerde biologische ingrediënten. Alle producten zijn vrij van ingrediënten op basis minerale olieproducten en aardolie componenten en bevatten geen paraffine, parabenen, PEG’s, siliconen, of kunstmatige en synthetische geuren of kleuren en zijn uiteraard niet getest op dieren.

Ons motto is: goede natuurlijke cosmetics moeten betaalbaar zijn. Geen enkel Nonique product kost meer dan €7,95.

img_8105

Nonique heeft 5 productlijnen:

– Anti-aging
– Vochtinbrengend
– Tropical
– Extreme Energy
– Paradise Punch

De gezichtscrème die ik ontvangen heb, komt uit het ‘tropical’ assortiment.

TROPICAL DAGCRÈME

Deze crème is geschikt voor alle huidtypen en zorgt voor een zachte en gehydrateerde huid. De crème heeft zoals de naam ‘tropical’ al doet vermoeden, een heerlijk tropisch geurtje. Hij ruikt naar bananensnoepjes, heerlijk! De crème kan je elke dag aanbrengen bv. onder je foundation of andere make-up. Ik gebruikte hem enkel voor mijn gezicht maar er staat dat  je  hem ook op de hals of decolleté kan smeren.

img_8126

img_8120

De flacon bevat een handige klikdop en van zodra je deze opent, komt de lekkere bananensnoepjesgeur naar boven! Zelf vind ik het een beetje raar om zoiets geurigs op mijn gezicht te smeren, ik heb liever neutraal geurende producten. Maar deze geur vind ik persoonlijk erg aangenaam en het is niet dat je een hele dag naar bananen ruikt. Bovendien trekt de crème snel in en plakt niet. Dit product heeft een kostprijs van €6,95.

img_8117

MIJN OORDEEL

Ik vind dit product even goed werken als mijn andere dagcrèmes, gewoon basic verzorging. Maar dan met het voordeel dat in deze crème enkel natuurlijke ingrediënten verwerkt zijn. Mijn eerste ervaring met dit merk is dus zeker en vast positief. Een 100% groen merk dat ook nog eens budgetproof is.

Ben je geïnteresseerd in natuurlijke verzorgingsproducten voor een kleine prijs dan zou ik zeker eens gaan kijken op hun site. Op de Nederlandstalige site kan je terecht voor bestellingen naar zowel Nederland als België. Verder zag ik dat de Misslipgloss Shop dit merk ook verkoopt. (De prijzen zijn dezelfde)

20 gedachtes over “Natuurcosmetica: Nonique dagcrème

  1. Dit klinkt wel erg goed! Ik gebruik eigenlijk voornamelijk natuurlijke of grotendeels natuurlijke producten voor mijn gezichtsverzorging; ik merk dat mijn huid daar goed op reageert!

Geef een reactie

