Review: Let’s scrub!

Ik was al een hele tijd op zoek naar een fijne gezichtsscrub maar vond deze niet echt. Ik had zo’n product eigenlijk nog nooit gebruikt maar wou het toch eens testen. Mijn eerste scrub was een lowbudget variant. Het was namelijk die van Kruidvat!

img_5262

Je gezicht of lichaam scrubben is van belang om de dode huidcellen van je huid te verwijderen. Zo help je je huid een handje en doe je deze lekker zacht aanvoelen. Ik gebruik al een klein jaartje de bodyscrub van Kruidvat en vind hem erg fijn werken (én ruiken mm). Aangezien ik nog nooit een scrub voor het gezicht had getest wou ik er niet te veel geld aan uitgeven. Dus hopsa de Kruidvat scrub ging over de toonbank.

img_5267

De scrub is geschikt voor alle huidtypen en belooft een zachte peeling. De gel is verrijkt met jojoba en bamboo extract. Hij zou ook vochtinbrengend moeten werken.

In de scrubgel zitten kleine blauwe bolletjes maar ook iets grotere doorschijnende stukjes. Samen zorgen ze voor een goed maar mild scrubeffect. Het is de bedoeling dat je het gezicht een beetje nat maakt en vervolgens de gel in cirkel bewegingen aanbrengt. Nadien spoel je hem gewoon met lauw water af. Ik gebruik deze scrub zo’n tweetal keer in de week.

img_5286

Vochtinbrengend? Nee. Goed en mild gescrubd? Ja. Die laatste 2 vind ik de belangrijkste eigenschappen voor zo’n budgetproduct dus voor mij is deze gel zeker geslaagd. Heel gevoelige huidjes laten deze misschien beter liggen maar ik vind hem fijn in gebruik en hij irriteert mijn gemengde huid niet. Voor de prijs hoef je deze ook niet te laten want hij kost slechts € 2,59 en is bij Kruidvat te koop.

Welke gezichtsscrub gebruik jij?

60 gedachtes over “Review: Let’s scrub!

Geef een reactie

