Nivea Wash off – Zuiverende reiniginsgel

Een maand geleden ging ik op zoek naar de ‘perfecte’ reinigingsgel en ik twijfelde enorm om Purity van Philosophy te kopen. Maar helaaspindakaas ik ben student zonder weekendjob dus deze leek me iets te duur. Ik slenterde wat rond in het Kruidvat en nam deze mee van Nivea.

img_5256

Heel lang geleden had ik ook al eens een goede reinigingsgel van dit merk gehad maar deze was natuurlijk niet meer te verkrijgen. Ik ging dan maar op zoek naar een alternatief. Dit blauwe flesje trok mijn aandacht en zijn beloftes maakten het alleen maar beter.

Wash off zuiverende reinigingsgel met magnolia extract heeft een dubbele werking

1. Verwijdert vuil, olie, gezichts- en oogmake-up effectief zonder de huid uit te drogen
2. Helpt onzuiverheden te voorkomen

Sowieso moest ik een gel hebben die mijn make-up verwijderde en die 2e belofte was natuurlijk mooi meegenomen. Hupsa naar de kassa ermee!

img_5258

Ik gebruik deze zuiverende gel nu al een kleine maand en dit zijn mijn bevindingen. De reinigingsgel verfrist mijn huid en heeft een heel aangenaam geurtje, een typische frisse niveageur. Hij verwijdert heel makkelijk mijn make-up, zelfs rond de ogen! Hij is supermild en irriteert mijn ogen totaal niet. Score! Na het afspoelen blijft mijn gezicht lekker zacht achter zonder trekkerig aan te voelen.

En wat met de beloftes?

Zuivere huid: Mijn gezicht wordt goed gereinigd en blijft zacht achter.

Matte huid: Ik denk dat elke reinigingsgel je gezicht vlak na het wassen mat doet aanvoelen. Bij deze is dit net zo maar na een paar uurtjes is mijn T-zone opnieuw vetter.

Verwijdert make-up: Score! Totaal niets op aan te merken. Ook de oogmake-up kan hiermee verwijderdworden. Maar misschien toch nog eens met micellair water overgaan (dan is alles zeker weg!).

Helpt onzuiverheden voorkomen: Ik heb sowieso al weinig last van puistjes dus hier kan ik moeilijk een oordeel over vellen. Maar meer onzuiverheden heb ik er alvast niet door gekregen.

De bestanddelen voor de geïnteresseerden:

img_5259

Pluspunten

–          Zuivert en voelt fris aan
–          Niet comedogeen: verstopt de poriën niet
–          Verwijdert op een milde maar effectieve wijze al je make-up zonder de huid uit te drogen
–          Voelt totaal niet trekkerig aan
–          Heeft een aangename frisse geur
–          Budgetvriendelijk (+- €5)

Minpunten

–          Geen!

Zoals je dus kan lezen ben ik heel blij dat ik deze Wash Off ontdekt heb. Ik koop hem zeker opnieuw! Welke reinigingsgel gebruik jij?

41 gedachtes over “Nivea Wash off – Zuiverende reiniginsgel

  1. Ik heb hem ook geprobeerd alleen hij prikte altijd op mijn huid :(. En niet een beetje tintelen, nee dat ik echt zoiets had van: “Oké, eraf, ERAF!”. Uiteindelijk kreeg ik er uitslag van, dus ben er maar mee gestopt. Jammer! Maar de werking (zonder het branden) en de substantie/geur is erg prettig!

Geef een reactie

