Peel off masker

Heey, ik ben terug uit Berlijn! Het is een heel toffe stad en ik vond het er echt leuk (stiekem verliefd op de Duitse taal) maar ik maak nog een apart miniverslagje van deze uitstap. Vandaag testte ik mijn eerste maskertje van Montagne Jeunesse en eveneens mijn eerste peel off masker. Benieuwd naar mijn ervaring? Lees snel verder!

img_5289

Pas een maand geleden probeerde ik voor het eerst een gezichtsmasker. Ik had er een paar gekregen voor mijn verjaardag van Dr. Van der Hoog en deze bevielen me heel goed. Ik wou ook eens een ander merk uitproberen en had al op veel blogs het merk “Montagne Jeunesse” horen vallen dus ik nam het anti stress maskertje mee naar huis. Zijn trouwens heel budgetvriendelijk!

Oververmoeid van mijn studiereis nam ik vandaag de tijd om dit masker uit te proberen. Ik had nog nooit zo’n peel off ding gehad dus ik vond het best spannend. Ik ben helaas foto’s vergeten maken maar ik probeer mijn ervaring zo goed mogelijk uit te schrijven.

img_5287

In tegenstelling tot andere (crème) maskers die ik al had geprobeerd had deze een gel-achtige structuur. Zo kleven.. ik wist niet goed hoe ik het zo goed mogelijk moest aanbrengen. Met plakkerige vingers bracht ik het goedje aan op mijn gezicht. Het kleven was nog het minste.. maar die geur? Ik had een heel frisse komkommergeur verwacht aangezien deze afgebeeld staan op de verpakking maar wat een teleurstelling! De geur was erg chemisch, ik was zelfs een beetje bang om de substantie op mijn gezicht te wrijven.

Positief was wel dat het maskertje zo snel opdroogde, altijd handig als je geen halfuur moet wachten! Het ging vrij makkelijk van mijn gezicht maar op sommige plaatsen was het toch wat pijnlijk (vergelijk het met een hardklevende pleister die je er moet afhalen). Na al deze minpuntjes gaf ik de moed toch nog niet op. Eerst eens voelen en kijken of het maskertje ook degelijk iets met mijn huid had gedaan. Mijn gezicht voelde zacht aan maar dat resultaat krijg ik evengoed met mijn gezichtsgel. Hmm.

Ik weet dat velen enthousiast zijn over dit merk en ik koop me waarschijnlijk nog een andere variant maar dit peel off masker kon me absoluut niet bekoren!

Wat is jouw favoriete maskertje?

41 gedachtes over “Peel off masker

  1. Wat jammer dat je het niks vond. Misschien moet je eens de HEMA-peel off gebruiken? Die vond ik erg fijn (ook wel een beetje de geur die wat twijfelachtig was) maar ik kreeg het er wel makkelijk af 🙂

  2. Ik hou het toch liever bij mijn Dr. Freemanmaskertjes, ik ken iemand die ook deze montagne jeunesse maskers heeft gebruikt en ze vertelde mij dat het brandde op haar huid daarom heb ik nog nooit ééntje geprobeerd, de nivea & garnier masker vind ik ook wel toppers =)

  3. Jammer dat hij wat tegenviel! Ik heb vaak dat ik al blij ben als een maskertje gewoon fijn aanvoelt en mijn huid niet irriteert; van sommige maskertjes krijg ik echt een pijnlijke huid.

  4. Als ik me goed herinner heb ik dit maskertje een aantal jaren geleden ook geprobeerd. Ik kan me niet meteen herinneren dat het pijnlijk kon zijn om het af te halen. Maar de niet zo aangename geur zegt me vaag wel iets. Ze hebben gelukkig varianten die iets beter zijn ^^

    x Aurélie

  5. Ik kende deze maskertjes al maar het peel-off exemplaar had ik nog niet gezien.
    Toen ik je post zag, wou ik ‘em wel proberen maar na het lezen misschien toch niet 😉

Geef een reactie

