Essence Nail Candies

Normaal was ik van plan geen nagellak meer te kopen. 1. Ik heb echt geen mooie nagels (nagelbijter sorry) 2. Mijn stash is al behoorlijk vol. Maar je weet hoe dat gaat, zo een no-buy, in de meeste gevallen bezwijk je toch! Ik was benieuwd naar de nieuwe collectie van Essence en ik zag dit pareltje staan bij de lakjes. Het is niet zomaar een lakje, maar een verzorgende substantie met een lekker geurtje. Ik testte hem!

img_4938

De nail candies zijn vooral bedoeld om je nagels een verzorgde indruk te geven zonder veel kleur. Ideaal voor mij want zoiets had ik nog niet in mijn bezit. Er zijn 7 ‘kleuren’ beschikbaar en ik nam nummer 01 mee naar huis. In het flesje lijkt het lakje lichtroze met kleine shimmers. Verder staat er dat het lakje 6 functies heeft: hij beschermt, egaliseert, verstevigt, droogt snel, geeft een mooie glans en ruikt fruitig. Vooral naar dat laatste was ik benieuwd: een nagellak die niet stinkt?!

img_4940

Mijn conclusie:

Het lakje droogt iets sneller dan een gewone. Ook bezorgt het je nagels een mooie glans. Met 2 laagjes krijg je zelfs een witte tot heel licht roos kleurtje. Het oogt heel naturel en geeft je nagels een verzorgde uitstraling door de mooie glans. En dan nu de geur..wanneer ik uit nieuwsgierigheid aan het potje rook, dacht ik ‘lap, alweer zo een stinkende nagellak’. Maar later toen hij op mijn nagels zat, gebeurde er iets vreemds: ik rook plots een lekker geurtje (weliswaar vermengd met de typische nagellakgeur maar wel veel subtieler)! De geur kan ik niet beschrijven maar ik vond hem toch wel aangenaam. Yay voor Essence! Stiekem behoort dit lakje tot mijn favorieten dus ik raad je hem zeker aan. En voor de prijs moet je hem ook niet laten!

Nail Candies van Essence zijn verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat voor €1,89

Ben jij al bekend met de Nail Candies collectie?

32 gedachtes over “Essence Nail Candies

  1. Ik houd van zo’n zachtroze/nude achtig lakje. Maar dan niet tΓ© nude. Gewoon verzorgd! Maar ik heb nog een hele mooie van Dior liggen & eentje van CiatΓ©, dus heb geen nieuwe nodig. Maar toch, voor die €1.89..

Geef een reactie

