Le couvent des minimes – Baume du sourire

Met deze winterdagen is een lipbalm de absolute musthave. Ik heb dan ook al een aardige collectie verzameld en vandaag toon ik jullie de nieuwerd “Baume de sourire”!

sourire

Toen ik de naam zag moest ik meteen lachen, zo leuk verzonnen! Maar laat deze leukerd me ook lachen door zijn werking?

Laten we beginnen met de verpakking. Die ziet er zoals de voetcrème opnieuw leuk en vintage uit. Tja het handelsmerk van Le Couvent des Minimes zeker.. ik vind het alvast een dikke yay! Verder zit de substantie in een handige tube waardoor je de lippenbalsem goed kan doseren.

De ingrediënten zien er ook heel goed uit. Er zitten verzorgende en beschermende bestanddelen in zoals Karitéboter waar ik een grote fan van ben!

IMG_3051

Verder doet de balm me denken aan een lipgloss qua textuur maar dan net iets dikker.

IMG_3060

 

En dit is wanneer ik hem op mijn lippen draag.

 

IMG_3061

Zoals je ziet geeft hij je glippen een nogal shiny look. Op zich niet zo erg maar ik vind dat hij iets te traag intrekt waardoor hij ook niet zo goed verzorgt, jammer.

 

Conclusie:

Baume de sourire tovert een glimlachje op mijn gezicht maar dat komt eerder door zijn looks en naam dan door zijn werking!

Baume de sourire kun je hier kopen voor zo’n  $11 (wat gelijk is aan ongeveer €8)

 

Wat is jouw favoriete lipbalm voor tijdens deze koude dagen?

41 gedachtes over “Le couvent des minimes – Baume du sourire

  1. De verpakking ziet er wel echt superschattig uit! Jammer dat hij niet zoveel doet voor je lippen, maar alsnog lijkt me dit een leuke balsem voor overdag op dagen dat mijn lippen er al prima uitzien 🙂

  2. Jammer dat ‘ie niet zo goed verzorgd. Ik ben gek op de originele Labello en het Purol potje, werken het beste voor mij & ik raak de smaak/geur niet zat hihi. Ohja en goedkoop! €8 vind ik best prijzig voor een lippenbalsem!

  3. Oeh dat is eigenlijk wel jammer zeg! De verpakking ziet er idd top uit! Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik echt vind dat er maar heel weinig super goede lippenbalsems zijn. Ik val toch iedere keer weer terug op een potje blistex of rosebud!

    Liefs Rosie

Geef een reactie

