Nieuwe serie: Ravenswood

Vandaag ga ik even off topic, geen beauty maar iets helemaal anders! Sinds een halfjaar ben ik een zware Pretty Little Liars –  addict, ik heb op een maand alle 4 seizoenen bekeken. Best heftig maar ooh zo leuk. Nu de halloween-aflevering gedaan is, is het nog een lange tijd wachten op het nieuwe seizoen (nog +- 70 dagen!!!). In tussentijd loopt er een nieuwe serie van ABC, genaamd Ravenswood. De meningen lopen uiteen en gisterenavond besloot ik toch eens naar de eerste aflevering te kijken.

rave

Van een slap afkooksel van pll tot een zeer spannende nieuwe serie.. ik heb al veel verschillende dingen gehoord.

Ik verwachtte er niet te veel van aangezien Caleb (één van de hoofdpersonages) ook meespeelt in pll en Ravenswood als dorp ook al voorkwam in pll. Hoe konden ze hier een aparte serie van maken? Eerst en vooral moet ik zeggen dat de overloop van Calebs personage mooi in beeld gebracht werd: in de laatste aflevering van pll kom je te weten dat Caleb in Ravenswood zal blijven. Dit zorgt voor een logische overgang van de ene serie naar de andere, zodat de kijker niet in verwarring is. Ook kun je perfect naar Ravenswood kijken zonder eerst pll gevolgd te hebben.

Ik dacht dus eerst zoals velen waarschijnlijk dat dit een flauwere versie van pll zou zijn maar niets is minder waar. Het genre is toch wel verschillend, het is een lichte horrorserie vind ik. Best wel even schrikken toen ik dit zo ’s avonds in mijn eentje bekeek.

calHet hoofdpersonage Miranda zoekt haar nonkel die ze al jaren niet meer heeft gezien, op in Ravenswood. Caleb helpt haar om een antwoord te vinden op al haar vragen. Als je weet dat de nonkel in een creepy huis woont en begrafenisondernemer is in een heel oud dorp, dan weet je dat dit de ideale setting is voor wat horror. Als daar nog een vreemd meisje (zoals je in The Ring etc hebt) opduikt dan is de halloween-sfeer helemaal compleet! 

Ik vind het niet de beste serie allertijden (ja want dat is pll! Yay) maar in afwachting blijf ik deze toch maar lekker volgen. Maar best niet ’s avonds in het pikkedonker!

 

Kijk jij naar Ravenswood?

31 gedachtes over “Nieuwe serie: Ravenswood

  1. Ik vind hem maar mweh. Ik was sowieso al niet te spreken over de Halloween aflevering van PLL, het was meer Ravenswood dan PLL. Geef mij maar PLL dan, ben niet zo into horror :p

Geef een reactie

